دلنوشته های کویری
دلنوشته های کویری

دلنوشته های کویری

دل نوشته

زنان زیبا از دیدگاه خانم میلاانی!..


زنان زیبا شبیه پرنسس‌های دیزنی‌لند و باربی نیستند، شبیه واقعیتند.
شبیه زنی ک گاهی دست‌های خیسش را با دامنش پاک می‌کند، و اشک‌هایش را با سر آستینش.
نه چشمان آبی دارند، نه ناخن‌های‌شان همیشه لاک زده. نگران پاک شدن رژ لب‌های‌شان هم نیستند.
زنان زیبا، زنانی هستند ک خود را باور دارند و می‌دانند ک اگر تصمیم بگیرند، قادر ب انجام هر کاری هستند.
در توانایی و عزم یک زن ک مسیرش را بدون تسلیم شدن در برابر موانع طی می‌کند، شکوه و زیبایی وجود دارد.
در زنی ک اعتماد ب نفسش از تجربه‌ها نشأت می‌گیرد و می‌داند ک می‌تواند ب زمین بخورد، خود را بلند کند و ادامه دهد، زیبایی بسیاری وجود دارد.

 - سرکار خانم تهمینه میلاانی -


چند سوال:

  1. زیبایی از نگاه شما چیست؟
  2. زنان زیبا از دید شما ب چه زنانی گفته می شود؟
  3. از دید شما چه ملااک هایی تعیین کننده ی زن زیبا است؟
  4. منظور از صورت و سیرت زیبا چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

منتظر حضور سبز تک تک دوستان هستم...

پیشاپیش از همگی شما دوستان و عزیزان تشکر می شود...

نظرات 8 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 15:12

زیبایی از نگاه شما چیست؟میدونی مینا زیبایی از نظر من یعنی چهره زشت یک انسان واقعی که وقتی میبنیش قلبت به تپش بیفته .با دیدن چهره اش احساس اراش کنی در کنارش نه رفع نیاز شهوت.زیبایی یعنی اینکه خوب ببینی نه اینکه به دنبال چهره خوب بگردی


زنان زیبا از دید شما ب چه زنانی گفته می شود؟یعنی مادران دیروز و امروز . زن زیبا یعنی اون زنی که توی شهرستان هیچ امکانات شاخی نداره ولی ارامش و اسایش رو خوب بلده توی خونه اش جاری کنه .زن زیبا یعنی کسی که خوب بلده رابطه عالی ایجاد کنه بین فرزندان و خانواده ش .


از دید شما چه ملااک هایی تعیین کننده ی زن زیبا است؟از نظر من زن زیبا یعنی ادم بی شیله پیله. یعنی ادم صبور.یعنی ادم مهربون .یعنی ادم با گذشت .یعنی مشاور خوب زندگی.یعنی اعتبار یک مرد .یعنی دلسوز فرزند .و هزار تا یعنی دیگه که من بلد نیستم بگم و تا همین حد بلد بودم بگم


منظور از صورت و سیرت زیبا چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند؟صورت و صیرت دقیقن مثل یه تیکه گل و ی تیکه سنگ می تونه باشه.
گل =صورت
سنگ=سیرت
دوای درد هر دوشون هم اب هست .فکرشو بکن هر روز گل رو با اب سیقل بخای بدی دیر یا زود فقط خاطره گل میمونه و ی مشت خاک رو زمین میمونه ولی هر روز سنگ رو با اب سیقل بدی هر روز شفاف تر میشه و جلا و برق خاصی به اطرافیانش میده حتی اگه اون سنگ یه تیکه سنگ سیاه باشه .
وای استدلال خودم تو حلقم به چی تشبیهش کردم.خدایش خیلی حرف زدم مینا جان ببخش تو روخدا فقط بدم مخ بخورم

سلاام و درود فراون ب داداش بزرگه مهربون...
- درسته...
زیبایی واقعی ب چهره ی خوب داشتن نیست، ب آرامش و احساس امنیتی هستش ک در کنار طرف مقابل ب آدمی دست می ده...
ب خوب دیدن زیبایی های درونی یک فرد...
ب دیدن صفات و نکات مثبت فرد...
ب این ک هر فردی ، چ زیبا و چ زشت ظاهری، دارای روح بزرگی خدایی هستش و شایسته ی احترام...
- تعریف تون جامع بود...سپاس...
زن زیبا، زنی هستش ک از خودش گذر می کنه تا خانوادش در آرامش و آسایش باشن...
از خودش گذر می کنه تابهترین فرزندان رو تحویل جامعه بده...
از خودش می گذره تا همسرش در کمال آرامش و بدور از دغدغه اداره ی خانواده رو بر عهده داشته باشه...
زنی ک دوشادوش همسرش برای بنای یک زندگی زیبا و آرامش بخش تلاش می کنه...
زن زیبا یعنی اکثز زنان کشور ما، ایران...
- باید اعتراف کنم شما، خیلی خوب زیبایی ها رو می بینین...
ممنون بابت تعریفی ک از زن زیبا کردین...
خیلی واسم جالب بود...زن زیبا، وجودش اعتبار یک مرده!...
- باور کنین استدلال تون واسه من خیلی جالب بود...جالب و قانع کننده...
باید اعتراف کنم شما در واقع یک استاد هستین...
بی نهایت ممنون از حضور همیشه سبزتون استاد...

شاد یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 15:11 http://nimeye2vom.blogsky.com

به به .به به . خوشمان آمد

سلاام عزیزم...
خوش حالم ک خوشت اومده نازنین...

قاصدک شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 23:58 http://ghasedake-khialy.blogfa.com

سلام عزیزم
اگه با پیوند لینک موافقی بهم بگو
بدرود

سلاام قاصدک جوون...
فدات مهربونم...
مشکلی نیست...
لینکت کردم نازنینم...
در پناه حق...

پست جالب و خوبیه
ممنون مینا خانوم

سلاام مامان سپیده عزیز و دوست داشتنی...
ممنون از لطف تون و خوش حالم ک پسندیدین...
خواهش...

rouhi شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 09:33 http://koushesalam.blogsky.com

سلام.
ممنون بابت پاسخ....
اینجا باید یک توضیح بدهم چرا که تصور می کنم منظورم را خوب بیان نکرده ام... در نظر گفته بودم زن زیبا زنی است که شوهرش حاضر به بردن نام دیگری نشود... آری حرف شما صحیح است که در صورت بردن نام دیکری از سوی مرد تقصیر متوجه زن نیست ولی منظورم این است که زن باید چنان خانم باشد که علاوه بر این که همه وظایفش را به نحو احسن انجام می دهد، بتواند به گونه ای با شوهرش برخورد کند و نظر او را جلب کند که مرد زن را بر آورده کننده همه نیاز هایش بداند و وقتی زنش را با زنان دیگر مقایسه کند، زنی بهتر و والاتر از زن خودش نبیند...
البته بحث تمایل به تعدد زوجات را هم باید به عنوان یکی از امیال بعضی از مردان مدنظر قرار داد ولی باز هم به نظر من زن می تواند با رفتار پسندیده، کمبودهایش (مثلا نداشتن اندام دلخواه شوهرش) را جبران نماید...
ویک مطلب دیگر ... به نظر من اگر فرزندان و شوهر یک زن، به فکر ارتباط (نا مشروع) با دیگران بیفتند، علت را باید زن خانواده دانست. زیرا که زن باید چنان در خانواده محبت و عشق را بگستراند که علاوه بر نقش مادر و همسری، بهترین دوست برای همسر و فرزندانش باشد... در این صورت است که نه فرزندان و نه همسر دوستی بهتر از مادر خانواده نمی بینند...
موفق باشید...

سلاام و درود فراوان...

خواهش، من بی نهایت سپاس گزارم بابت حضور سبزتون...
ب نظر من همه چی نسبی هست!...زیبایی و کلیه ی صفات خوب نسبی هستن ن مطلق، مطمئنا هر انسانی با انسان دیگر در کنش و رفتار متفاوت است...ب طور مثال ممکن است فردی، اخلاق سخاوتمندی را از خود بروز دهد ولی مطمئن باشین فردی دیگری پیدا خواهد شد سخاوتمندتر!...تا زمانی ک صفت برتر و برترین وجود دارد مطمئنا یک شخص ب تنهایی نمی تواند آراسته ی همه ی صفات نیکو باشد...مطمئنا تر یا ترین هایی وجود خواهند داشت!...
این ک مرد ب زن دیگری نگاه نکند و زن باید بدرستی با همسر خود رفتار کند موضوع و امردرست است ولی ب نظر شما خوب بودن فقط باید مختص زنان باشد؟!...
ولی هستن زنان شیطان صفتی ک آن چنان باغ سبز و سرخ ب مرد نشان می دهند ک ممکن است مرد ناخواسته جذب وی گردد هر چند ک همسرش نیز ب طور نسبی از آن صفت برخوردار باشد و هستن مردانی ک قوای شهوانی دارن ک همسرش اگر خود را ب آب و آتش بزند و بهترین ها در جامعه باشد چ ظاهری و چ باطنی باز هم درگیر تعدد زوجات می گردد...
در هر صورت ممنون از نظرات ارزنده ی جنابعالی...
در هر صورت من هم کارشناس و اهل فن نیستم و هر چ ک بیان می کنم بر اساس تجربیات، حرفه و مواردی هست ک مشاهده کرده ام...
سپاس مرا پذیرا باشین...
تمام ایام زندگی شما سبز و بهاری باد...

پاییزه جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 18:51

سلام مینا جان.

پست بسیار زیبایی قرار دادی.
توصیف خانم میلانی خیلی جالب و به نظر من کاملا واقعی بود.

به نظر من زیبایی یه مقوله ی ظاهری نیست... بلکه به رفتار آدم ها برمیگرده. اینکه افراد رو دسته بندی کنیم وبگیم کسایی که موهایی دارند با رنگ فلان و... زیبا هستن این اشتباهه...
به نظر من این رفتار خود فرد هست که باعث میشه دیگران رو مجذوب خودش کنه و درنظر دیگران زیبا جلوه کنه.

منظور صورت زیبا یه مقوله ی ظاهری هست ولی سیرت زیبا به رفتار و کردار آدمی برمیگرده.

متاسفم که تو این زمونه فقط زیبایی ظاهری بهش توجه میشه و بقیه چیزها فراموش شده.

سلاام عزیزم...
خواهش نازنینم...
آره، ب نظر من هم توصیفسرکار خانم میلاانی زیبا، عمیق و جذابه...
درسته، داشتن چهره ی زیبا دلیل بر زیبایی فرد نیست!...چ بسا افرادی ک صورت زیبا دارن و سیرت کریه و نازیبا...
و ب نظر من نیز متاسفانه در خیلی از مواقع ارزش ها با ضد ارزشها جا ب جا شدن و خیلی ازضد ارزش ها رنگ و لعاب ارزش پیدا کرده اند و متاسفانه روز ب روز نیز در حال گسترش هستن...
بابت حضور سبزت بی نهایت ممنون و سپاس گزارم...
شایسته ی زیباترین ها هستی قند عسلم...
شاد و نیک بخت باشی ناز گلم...

rouhi پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 11:45 http://koushesalam.blogsky.com

سلام.
زیبایی، مگر چیزی بجز خلق نیکوست؟ زن زیبا زنی است که بتواند فرزندان زیبا تربیت کند، زنی است که شوهرش حاضر به بردن نام دیگری نشود...
زیبایی نسبی، اخلاق نیکو و فهم و سواد اداره زندگی...
زیبایی صورت برای هیچکس یادگار نمانده، گرچه سیرت آدمی برای همیشه می ماند...
خداوند به همه مردان و زنان، همسر زیبا عنایت کند...
"زیبایی، استفاده از وقت در مقابل خانواده است بجای صرف وقت در مقابل آینه..."
ممنون بابت موضوع انتخابیتون... به این میگن چالش.

سلاام و درود فراوان...
اول، سپاس بی کران بابت حضور سبز تون و جواب گوئی ب سوالت...
این ک گفتینزن زیبا، کسی است ک فرزندان زیبا تربیت کند شاید ب نظر درست باشد ولی کامل نیست!...
ب نظر شما زن حضرت نوح(ع)، زن زشتی یوده ک فرزند نوح جزء کافران گشته و رو در روی پدر ایستاد؟!...
ب نظر من این گونه نبوده!...پسر نوح با بدان بنشسته و خلق و خوی آنها در وی تاثیر پذیر بوده و ربطی ب مادر ایشان نداشته است!...هر چند ک بر کسی پوشیده نیست، مادر نقش ب سزائی در تربیت کودک و آینده ی وی دارد...
ب نظر شما مردی ک زن دیگری را علاوه بر همسر خودش را ب همسری انتخاب کند، همسر اول مقصر است؟!...آیا موارد دیگرتاثیرگذار نیست؟...این وسط زن اول چ گناهی دارد؟!...
من در مکانی مشغول ب کارم ک مجبور ب بردن پرونده های مددجویان گه گاهی ب دادگستری و دادگاه های خانواده هستم و مورادی را مشاهده کرده ام ک با نظر شما در مورد این ک " زنی ک شوهرش حاضر ب بردن نام دیگری نشود" موافق نیستم...البته کامل رد نمی کنم ولی از دید من قابل پذیرش ب عنوان یک اصل کلی نیست!...
با گزینه های اخلاق نیکو و سواد اداره ی زندگی و زیبایی چهره ی نسبی موافقم...ب نظر برای یادگیری سواد اداره زندگی دختران میهن ما علاوه بر کتب درسی نیاز ب کتاب مهارتهای زندگی در خصوص چگونه همسرداری و فرزند پروری دارن تا جامعه منبعد کمتر با معضلی ب نام طلااق رو در رو خواهیم بود...
بابت دعای خیرتون بی نهایت سپاس گزار...
انشاا... همسری نیکو صفات، ک در زندگی همراه همیشگی شما باشد، خداوندگار نصیب تان کناد!...

رامین پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 08:30 http://www.cheshmakdiary.ir

خب بذارین پاسخ پرسش هاتون رو بدم همینجا :
1. زیبائی از نگاه شما چیست ؟ من به زیبائی می گم خیلی چیزا ؛ چهره ، مهربونی ، دلسوزی ، احترام ، آرامش ...
2. زنان زیبا از دید شما به چه زنانی گفته می شود ؟ از دیدگاه من ، به زنی زیبا می گن هم صورت زیبائی داشته باشه هم سیرت ! مث همسر زیبا و بی نظیر خودم ...
3. از دید شما چه ملاک هائی تعیین کننده ی زن زیبا است ؟ اون زنی که همه از همصحبتی ، هم کلامی با اون لذت ببرن ! به عمق فک کنین متوجه می شین !
4. منظور از صورت و سیرت زیبا چیست و چه تفاوت هائی با هم دارند ؟ نمی دونم شاید شما باور نداشته باشین ، شاید داشته باشین اما من اعتقاد دارم « از کوزه همان برون تراود که در اوست ! » . صورت زیبا مهم نیست ، وقتی سیرت زیبائی داشته باشی بی شک زیبائی سیرت و باطن انسان روی صورت و چهره انسان هم تاثیر گذاره و بلعکس اگر سیرت زیبائی نداشته باشی چهره زیبائی هم نداری !
اینو که گفتم شاید بگین مثلاً من خیلی از زن های زیبا رو می شناسم که اصن اخلاق و یا سیرت خوبی رو ندارن و بلعکس ! من نمی گم نه اما توجه کنید ، شما می گید زیبا ولی یه اما تهش میارید ؟! اونائی که زیبا واقعی هستند دیگه امائی ندارن ...

سلاام و درود فراوان بر شما و نیوشای عزیز...
- در مورد جواب سوال اول:
درسته زیبایی شامل خیلی از موارد می شه...ولی در کل زیبایی یک امر کاملاا نسبی هستش و ب ازای هر فرد در جامعه یک تعریف از زیبایی می توان ارائه نمود... این ک گفتین چهره، مهربونی، دل سوزی، احترام و آرامش...ب نظر من خیلی کلی تعریف کردین آیا بهتر نبود ک تک تک واژه ها معنا می شدن...چون ممکن است از نظر شما دلسوزی یک معنا پیدا کند و از نظر من معنای دیگر...در هر صورت ممنون بابت پاسخ زیبای شما...
- در مورد جواب سوال دوم، باز هم ب نظر من خیلی کلی گفتین و مطمئن باشین مثه گزینه های جواب سوال اول باز هم صورت و سیرت زیبا امر نسبی هست و ب تعداد تک تک افراد جهان، تعریف وجود دارد...
این ک گفتین همسرتون دارای سیرت و صورت زیبا هستن مطمئنا این گونه هست ک شما می گین . من ندیده مطمئنم آراسته ب نیکوترین صفات ممکن هستن... در هر صورت برای شما و نیوشای عزیز و مهربان بهترین ها رو آرزو مندم...
- در مورد جواب سوال سوم، خودتون نظر بدین خیلی کلی نیست و آیا جدا از کلی در پرده ی ابهام قرار ندارد؟!!!...راستش منظور از عمق مطلب دقیقا چ عمقی و تا ب کجا؟!...
- درسته زیبایی سیرت، زیبایی صورت هم ب همراه داره، شکی نیست...ب طوری ک حتی افرادی ک در لحظه ی اول برخورد ممکن است زشت چهره ب نظر برسن بعد از هم نشینی و هم صحبتی با آن ها و آشنا شدن با سیرت زیبای شان، آن چنان زیبا ب نظر می رسند ک زیباتر از آن ها ب هیچ کجا ندیده ایم!... و در این مورد می توان ب مثال های زیادی در طول تاریخ اشاره کرد...از بلاال حبشی گرفته تا لیلی و مجنون ادبیات خودمان!...
- بابت حضور سبزتون بی نهایت سپاس گزارم و انشاا... ک یزدان زیبایی ها همواره پشت و پناه شما و نیوشای عزیز، مهربان و زیبا باشن......

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.